به همت دارالقرآن الکریم حرم مطهر رضوی، کرسی تفسیر «آیه‌های خوشبختی» با حضور جمعی از زائران و مجاوران در حرم مطهر رضوی برگزار شد.

کرسی تفسیر «آیه‌های خوشبختی» در حرم مطهر رضوی برگزار شد

حجت‌الاسلام والمسلمین سید مهدی واعظ موسوی در این محفل قرآنی که در محل دارالتفسیر علامه شیخ طبرسی جنب باغ رضوان برگزار شد، گفت: دین مبین اسلام به نهاد خانواده و سلامت روانی آن اهمیت بسیاری داده است. 
وی تصریح کرد: امروز روانشناسان غربی کتاب‌ها و مقالات بسیاری در رابطه با تعامل زن و مرد و مهارت‌های ارتباطی آنها در محیط خانواده نوشته‌اند و در سمینارهای مختلف به آن پرداخته‌اند، ولی اسلام ۱۴۰۰ سال پیش موضوع معاشرت نیکو را برای بهبود روابط زن و شوهر، مطرح کرده است. 
این مشاور خانواده افزود:اگر ما مهارت‌های ارتباطی که اسلام آموزش داده را فرا بگیریم و آن را در زندگی پیاده کنیم، محیط خانواده تبدیل به بهشت خواهد شد، اکثر مشکلات و اختلافات خانوادگی به خاطر عدم مهارت کلامی است و اگر زن و مرد مهارت کلامی داشته باشند می‌توانند به راحتی بسیاری مشکلات زندگی را حل کنند و یا مانع به وجود آمدن تنش و مشکلات رفتاری شوند. 
حجت‌الاسلام واعظ موسوی اظهار کرد: ممکن است برخی از مسائل برای ما ناخوشایند باشد و آن را دوست نداشته باشیم ولی خداوند در آن خیر کثیر قرار داده است. اگر زن و شوهر بداخلاقی‌ها و کج رفتاری‌های یکدیگر را تحمل کنند خداوند به آنها خیر کثیر عطا خواهد کرد. 
وی بیان کرد: اگر زن و مرد در زندگی مشترک مشکلات رفتاری یکدیگر را تحمل و در برابر مشکلات زندگی صبوری کنند، دیگر شاهد بالا رفتن آمار طلاق نخواهیم بود و این آمار در جامعه به شدت کاهش می‌یابد و همین امر یکی از مصادیق خیر کثیر است. 
سلسله جلسات کرسی تفسیر آیه‌های خوشبختی روزهای شنبه ساعت 17:00 در محل دارالتفسیر علامه شیخ طبرسی با حضور حجت الاسلام واعظ موسوی میزبان زائران و مجاوران علاقه‌مند به مباحث خانواده است.

منبع: آستان نیوز

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.